Бесплатные программы » Софт » V-Ray 2 SP1(32bit 64bit )для 3DS Max 9, 2008, 2009, 2011, 2012
 

Скачать V-Ray 2 SP1(32bit 64bit )для 3DS Max 9, 2008, 2009, 2011, 2012

Автор публикации: mishalab
Просмотров: 1096
Добавлен: 29-12-2011, 02:11

V-Ray 2 SP1(32bit 64bit )для 3DS Max 9, 2008, 2009, 2011, 2012


V-Ray — мощный инструмент визуализации, поддерживающий Depth of Field (глубина резкости), Motion Blur (эффект «размытия» в движении), Displacement (карта смещения, с увеличением детализации трехмерных объектов). Кроме этого, V-ray имеет собственные источники освещения, систему солнце-небосвод для реалистичного освещения естественным светом, и физическую камеру с параметрами, аналогичными реальным фото- и видеокамерам.

V-Ray — мощный инструмент визуализации, поддерживающий Depth of Field (глубина резкости), Motion Blur (эффект «размытия» в движении), Displacement (карта смещения, с увеличением детализации трехмерных объектов). Кроме этого, V-ray имеет собственные источники освещения, систему солнце-небосвод для реалистичного освещения естественным светом, и физическую камеру с параметрами, аналогичными реальным фото- и видеокамерам. Система Vray Proxy позволяет производить просчет чрезвычайно больших массивов однотипных объектов, состоящих суммарно из десятков миллиардов полигонов. Встроенные шейдеры предоставляют пользователю широкие возможности для имитации практически любых материалов. V-Ray SDK позволяет как программировать собственные шейдеры, так и адаптировать систему под решение специфических задач. Возможность просчитывать отдельные элементы изображения в виде каналов, таких как Глубина, Диффузный цвет, Альфа, Отражение, Преломление, Тени, и других, предоставляет большую свободу постобработки в пакетах композинга и монтажа.

Вот некоторые новшества в версии 2.0:

* Shademap Cache ускоряет просчет глубины резкости и размытие в движении.
* Поддержка физически корректной дисперсии в родных виреевских материалах.
* VRayDistanceTex. То же самое, что и VRayDirt, но рассчитывается до трассировки лучей, и, в отличие от VRayDirt, эта текстура может быть использована для контроля дисплейса, длины меха и т.д.
* V-Ray Exposure Control. Позволяет контролировать экспозицию точно так же, как это делается при использовании V-Ray Physical camera, с обычными камерами или в окнах проекций.
* V-Ray Lens Effects – Glare и Bloom. Эффекты могут быть корректно просчитаны только при использовании виреевской камеры.

Список изменений со времени 2.00.02 (Eng):
Build 2.10.01 official
==============

New features:
(*) Separate VRayFlakesMtl material with just the flakes from the VRayCarPaintMtl material-
(*) Added VRayGLSL material for direct rendering of GLSL shaders with V-Ray extensions-

Modified features:
(*) The V-Ray RT render server prints out some more information in GPU mode (useful for troubleshooting)-
(*) Added access to the V-Ray material override exclude list from MaxScript-
(*) Support for the four FumeFX render elements-
(*) Ability to call the "Calculate" and "Save to CSV file" operations on the VRayLightMeter from MaxScript-
(*) The "Browse" button for the "Split channels" file name now opens the folder with the currently selected name (if any)-
(*) Added an environment override slot for VRayCarPaintMtl material-
(*) Added bump slot for the base layer of VRayCarPaintMtl material-
(*) Ability to turn off "trace reflections" for separately for each layer of the VRayCarPaintMtl material-
(*) Added MaxScript function, vrayEditDRSettings(), to open the DR settings window-
(*) Added possibility to specify user command-line options to 3dsmax.exe when started from the V-Ray DR spawner-
(*) VRayMtlID and VRayObjectID render elements now have an option to generate colors instead of integers for proper antialiasing-
(*) XML output for the VRayRenderID render element-
(*) MaxScript-only option "dome_visibleOriginal" for dome lights to control filtering of the light texture for glossy rays-
(*) Added an option to VRayToon to compensate the camera exposure-
(*) Ability to map the radius in VRayDistanceTex with a texture-
(*) Option in VRayDistanceTex for a solid inside color-
(*) Custom V-Ray materials now work in the Hair&Fur modifier-
(*) Hair&Fur now produces the same object ID as the emitter object-
(*) The V-Ray bitmap to VRayHDRI converter script did not take into account the input gamma of textures-
(*) Crash with particular pre-render script that turns off V-Ray lights before rendering-
(*) VRayBlendMtl material blocks the material IDs of its sub-materials-
(*) V-Ray RT: Added support for RPManager material-

Bug fixes:
(*) Noise with "Clamp output" option enabled produced noisy renders-
(*) Hilights from the base reflection layer of VRayCarPaintMtl material were darker than they should be-
(*) Slow rendering with many overlapping VRayProxy primitives-
(*) Randomly missing gizmos when rendering VRayEnvironmentFog-
(*) VRayLights that exclude an object could still affect that object through GI-
(*) Rendering with GI may use more detailed texture mip-map levels than necessary-
(*) VRayHDRI may not respect the specified memory limit for tiled textures-
(*) Crashes with particle systems with 3d displacement and motion blur enabled-
(*) Spikes with 3d displacement with "Keep continuity" enabled and particular bad geometry-
(*) Incorrect velocity element with VRayFur-
(*) Image copied from VFB to clipboard had the first column of pixels swapped for the last one-
(*) Loading an image in the V-Ray VFB with a different resolution did not work correctly-
(*) img2tiledexr used wrong formula when converting images from sRGB color space-
(*) vrim2exr did not preserve the pixel aspect information in the resulting .exr file-
(*) ply2vrmesh can convert RealFlow .bin files to .vrmesh files-
(*) VRayExposureControl was not accessible from MaxScript-
(*) Script error when there is a VRayPlane object in the scene-
(*) VRayPhysicalCamera in "Movie" mode was not exported correctly-
(*) Mesh lights were not exported with the .vrscene exporter script-
(*) Fringes on the edges of flakes in VRayCarPaintMtl material-
(*) Crash with VRayCarPaintMtl material when rendering of texture maps is globally disabled-
(*) Warning about "Retrace threshold" and "Use light cache for glossy rays" was printed even when not using the light cache-
(*) Exception after rendering when the "V-Ray raw image file" is chosen and the V-Ray VFB is not enabled-
(*) The V-Ray presets did not load if they were saved on a system where the decimal symbol is ","-
(*) The file save dialog for .vrimg/.exr files was not resizable-
(*) The VRayFastSSS2 material was not exported by the .vrscene MaxScript exporter-
(*) The VRayLightSelect element allowed the user to pick meshes instead of just lights-
(*) Incorrect velocity element when rendering Hair&Fur natively-
(*) The .dra file exported from the Hair&Fur plugin is now moved to the temporary 3ds Max folder instead of the root one-
(*) Wrong spelling for "affect specular" option in VRaySun-
(*) Slow rendering of VRayEnvironmentFog with animated Noise texture-
(*) V-Ray RT: Objects could disappear in animation-
(*) V-Ray RT: When used as production renderer, animation of deforming objects was ignored-
(*) V-Ray RT: Wrong exposure when physical camera type was "Move cam" or "Video cam"-
(*) V-Ray RT: VRayEdgesTex was listed as incompatible with V-Ray RT-
(*) V-Ray RT: 3ds Max froze if V-Ray RT was working as an ActiveShade renderer and the user attempted to run V-Ray RT as production renderer-
(*) V-Ray RT: .vrscene export was not correct if the system decimal symbol was ","-
(*) V-Ray RT: When V-Ray RT was used as production renderer and max. paths per pixel was 0, it was always reset to 64-
(*) V-Ray RT: ActiveShade rendering is now paused when doing normal production rendering-
(*) V-Ray RT: Render restarted when changing a perspective view, even if the ActiveShade window was locked to using another camera-
(*) V-Ray RT: Scene was empty if motion blur was enabled-
(*) V-Ray RT: Problem with canceling batch render of animations-
(*) V-Ray RT: Adding new objects/lights is not reflected in the ActiveShade window in 3ds Max 2012-
(*) V-Ray RT: Standard camera FOV animation was not working-
(*) V-Ray RT: Support for the "Camera map per pixel" texture-
(*) V-Ray RT: ParticleFlow systems did not update when an animation with V-Ray RT as production renderer-
(*) V-Ray RT: Camera target distance was not updated correctly when rendering through Backburner-
(*) V-Ray RT: Issue with VRayLightMtl material inside a VRayBlendMtl material-
(*) V-Ray RT GPU: Textures for the color of VRayLightMtl material did not work


Процедура лечения:
1. Копируем с заменой файлы vrayхххх.dll и cgauth.dll из папки Crack в корневую директорию 3ds MAX
2. Копируем с заменой файл cgauth.dll из папки Crack в папку :Program FilesChaos GroupV-RayRT for 3ds Max хххх for x64in
3. enjoy it

Год выпуска: 2011
Версия: Build 2.10.01
Разработчик: chaosgroup, chaosgroup.com/
Платформа: 3Ds MAX 9.0, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012
Разрядность: 32bit 64bit
Язык интерфейса: Английский
Таблэтка: Присутствует
Размер: 354.56 Mb / 400.48 Mb

Скачать: V-Ray 2 SP1 для 3DS Max 9, 2008, 2009, 2011, 2012(32bit)




Скачать: V-Ray 2 SP1 для 3DS Max 9, 2008, 2009, 2011, 2012(64bit)


Похожие программы: